کاربرد الکترود ۷۰۱۸

کاربرد الکترود ۷۰۱۸

کاربرد الکترود ۷۰۱۸ و معرفی آن:

  • الکترود ۷۰۱۸ یکی از انواع الکترود­های کم هیدروژن بوده که جزء پرمصرف ترین الکترودها در صنعت می باشد. به دلیل اینکه الکترود E7018 کم هیدروژن است، در تمام حالت های جوشکاری جریان متناوب و جریان مستقیم کاربرد دارد. . بیشترین کاربرد الکترود E7018 در جوشکاری فولادهای کم آلیاژ با مقاومت بالا که به اختصار HSLA نامیده می شود، است.

–  الکترود ۷۰۱۸:

  • الکترود E7018 یکی از انواع الکترود­های کم هیدروژن بوده که جزء پرمصرف ترین الکترودها در صنعت می باشد. به دلیل اینکه الکترود E7018 کم هیدروژن است، در تمام حالت های جوشکاری جریان متناوب و جریان مستقیم کاربرد دارد. الکترود E7018 در پوشش خود دارای ۲۵ الی ۴۰% پودر آهن است که ویژگی های مطلوبی را به این الکترود می بخشد
  • از جمله ایجاد جوش های یکنواخت و سالم روی فولادهایی که سخت جوش، پر گوگرد و پر کربن هستند. بیشترین کاربرد الکترود E7018 در جوشکاری فولادهای کم آلیاژ با مقاومت بالا که به اختصار HSLA نامیده می شود، است. صنعتگران برای جوشکاری سازه های فولادی دو الکترود را انتخاب می کنند؛ الکترود E7018 و الکترود E6010.

–  الکترود E6010:

کاربرد الکترود E6010  در جوشکاری مستقیم قطب معکوس برای جوش عمودی و سقفی و همینطور برای جوش دادن ورق های فلزی نازک بوده و جوش های عمیق ایجاد می کند. امروزه صنعتگران از این الکترود برای فولاد های نرم و ورق های گالوانیزه استفاده می کنند. همچنین این الکترود به دلیل داشتن قابلیت نرمی فلز جوش و نفوذ عمیق، برای جوشکاری موقت اتصالات، بسیار مناسب است.

الکترود E6010  دارای پوشش سلولزی بوده به همین دلیل نیاز به حدودا ۳% رطوبت دارد؛ زیرا اگر بیش از اندازه خشک شود، مواد آلی آن سوخته، ولتاژ قوس کاهش یافته و جوش نامرغوبی به جای می ماند.

–  ویژگی های الکترود ۷۰۱۸:

این الکترود دارای ۲۵ الی ۴۰ درصد پودر آهن در روکش خود می باشد. همه ویژگیهای ایده آل و مطلوب الکترودهای کم هیدروژن از جمله تولید جوشهای مستحکم و سالم بر روی پر گوگرد، پر کربن و فولادها را دارد.

جالب است بدانید که اگر بخواهیم تنها دو نوع الکترود فولادی معروف و باکیفیت را نام ببریم شاید بتوان گفت یکی الکترود ۶۰۱۰ و دیگری الکترود ۷۰۱۸ می باشد.با این تفاوت که شدت جریان جوشکاری با الکترود ۷۰۱۸ کمی بیشتر از شدت جریان جوشکاری با الکترود ۶۰۱۰ با همان سایز و اندازه است.

الکترود E7018 یک الکترود قلیایی است که از جمله مزایای آن می توان به ایجاد قوس نرم، نفوذ متوسط و پاشش کم آن اشاره کرد. جوش به جای مانده از این الکترود بدون ترک و یکنواخت بوده و ظاهری تمیز و بدون بریدگی دارد و برای جوشکاری فولادهایی تا ۰/۶ درصد کربن مطلوب و کاربردی است. همچنین از این الکترود می توان برای جوشکاری ریلهای قطار نیز استفاده کرد.

الکترود E7018 برای جوشکاری فولاد های کم آلیاژ و برای سازه های با استحکام بالا مناسب است. آزمایشات رادیوگرافی که روی این جوش انجام شده است، نشانده کیفیت بسیار بالای آن می باشد. الکترود E7018 در گروه H8 قرار دارد.  لازم است که برای گرفتن نتایج مطلوب، قبل از جوشکاری، الکترود در دمای ۳۰۰ الی ۳۵۰ درجه سانتی گراد به مدت یک الی دو ساعت خشک شود.

کاربرد الکترود 7018

–   خشک کردن الکترود ۷۰۱۸:

عمل خشک کردن الکترود E7018 و سایر الکترودهایی که قبل از مصرف نیاز به خشک شدن دارند، در کوره های مخصوصی که دارای قفسه است، صورت می­گیرد. بدین صورت که الکترودها در قفسه ها چیده شده، زمان و میزان درجه حرارت مورد نیاز که در کاتالوگ الکترود، طبق نظر سازنده، ذکر شده است، تنظیم می شود. سپس درب کوره بسته شده و اجازه می دهیم تا الکترودها خشک شده و سپس از آنها برای جوشکاری استفاده می کنیم.

در صنایعی که حجم کار کمتری دارند و مناطقی که رطوبت هوا زیاد است، از کوره های کوچک دستی استفاده می شود که به راحتی قابل استفاده برای جوشکار است. به این دستگاه ها Oven گفته می شود. قابل ذکر است که پس از خروج الکترود از Oven باید سریع مورد استفاده قرار گیرد تا رطوبت جذب الکترود نشود.

الکترود های قلیایی را باید در جایی نگهداری کرد که دمای آن ۱۵ درجه سانتی گراد و میزان رطوبت هوا ۴۰% باشد. لذا باید الکترودها را به اندازه مصرف از انبار بیرون آورده و خشک نماییم. چنانچه الکترودی بیش از اندازه در معرض رطوبت بوده باشد، یا از تاریخ انقضای آن گذشته باشد، و یا به طور منظم و اصولی انبار نشوند، چنانچه اگر اقدام به خشک کردن آنها شود، باز هم قابل استفاده نبوده و مغز و پودر فلزی داخل پوشش زنگ زده اند.

سایز های الکترود ۷۰۱۸:

  • الکترود ۷۰۱۸ ایساب قطر ۴.۰

  • الکترود ۷۰۱۸ ایساب قطر ۵.۰

در آخر:

همانطور که گفته شد، الکترود E7018 از نوع الکترودهای قلیایی است. پوشش این نوع الکترودها از جنس CaCo3، Mgo و CaO است که با مقداری فلورید کلسیم ترکیب شده که از تجزیه کربنات گاز Co2 جلوگیری می کند. دلیل اینکه الکترود E7018 را الکترود کم هیدروژن نیز می نامند، این است که در ساخت پوشش الکترود از سلولز استفاده نشده و جوش حاصل از الکترود دارای حداقل هیدروژن است. به همین دلیل به آن الکترود کم هیدروژن گفته می شود.

بیشترین کاربرد الکترود E7018 در زمینه جوشکاری فولاد کم آلیاژی که به ترک زیر خط جوش و منطقه مجاور جوش حساس هستند، است. همچنین در جوشکاری قطعات ضخیم فولادی که درصد کربن بالایی دارند، این الکترود بهترین گزینه است.

جوش حاصل از الکترود E7018 دارای مقاومت بالایی است و نسبت به ضربه مقاوم است.

انتخاب الکترود از اهمیت ویژه ای در صنعت جوشکاری برخوردار است. به خصوص جوشکاری سازه های فولادی که مهارت و تبحر ویژه ای می طلبد و الکترودهای مخصوص به خود را دارد. امیدواریم با خواندن مطالب فوق و آشنایی کامل با ویژگی های ساختاری و کاربردی الکترود ۷۰۱۸ انتخاب درستی را در خرید این نوع الکترودها داشته باشید تا سطح جوشکاری تولید شده صاف، صیقلی و بدون هیچگونه ترک باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید می توانید با سایت تکنوتامین تماس حاصل فرمایید. ما در مجموعه ی تکنوتامین شما را در خرید الکترود ها و فیلر های مورد نیازتان راهنمایی خواهیم کرد تا خریدی مناسب را داشته باشید.
۰۹۱۲۸۶۶۱۳۷۸
۰۲۱۶۶۷۳۸۵۹۱

شما هم می‌توانید در مورد مطلب نظر بدهید.

برای ثبت نظر، از طریق دکمه افزودن دیدگاه جدید اقدام نمایید.

adminweb

بهمن 17, 1400

آیا این نظر به شما کمکی کرد؟

رتبه بازدید کنندگان : ۵ ستاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *