ماسک جوشکاری اتوماتیک چیست؟

ماسک جوشکاری اتوماتیک چیست؟

ماسک های جوشکاری، یکی از اصلی ترین و معمول ترین تجهیزات مورد نیاز در جوشکاری است . مطمئنا جوشکاری بدون استفاده از کلاه ماسک جوشکاری یا هر نوع محافظ چشم ، کار دشواری است . از آن ها برای محافظت از چشم ها ، صورت و گردن استفاده می شود . ماسک ها می توانند صورت و چشمان شخص را از سوختگی ، پاشش های جوش ، نور ماوراء بنفش ، نور مادون قرمز و گرما محافظت کنند .

شغل جوشکاری پرمخاطره است . این خطرات با استفاده از تجهیزات نامرغوب بیشتر نیز می شوند . امروزه کم تر جوشکاری را پیدا می کنید که برای محافظت از خود از ماسک صورت یا عینک ایمنی استفاده نکند.

از ماسک بیشتر مواقع در فرایندهای جوشکاری قوس الکتریکی ، مانند جوشکاری قوس الکتریکی با گاز محافظ ، جوشکاری گاز تنگستن ، و جوشکاری قوس الکتریکی گاز استفاده می شود.

کلاه های جوشکاری دارای پنجره کوچکی هستند که لنز نیز نامیده می شود . از طریق این لنز جوشکار می تواند کار خود را ببیند . در بیشتر مواقع این پنجره از شیشه رنگی تیره ، پلاستیک رنگی تیره یا فیلتری با چگالی متغیر که از لنز های پلار در آن استفاده شده است ، ساخته می شود .

  • در سال ۱۹۸۱ یک مخترع سوئدی، اقدام به ساخت یک حائل الکترونیکی LCD کرد. این حائل یک حسگر بود که با شناسایی نور قوس الکتریکی، به طور اتوماتیک تیره می شد. بعدها از این تکنولوژی در ساخت ماسک جوشکاری استفاده شد.
    با استفاده از کلاه ماسک اتوماتیک جوشکاری، دیگر جوشکار نیاز ندارد که جای آن را روی صورت خود تنظیم کند، در نتیجه در زمان جوشکاری بسیار صرفه جویی می شود. خطر برخورد تشعشعات جوشکاری به صورت با بکارگیری کلاه ماسک جوشکاری اتوماتیک بسیار کم است. جوشکاری مدرن به صورتی است که دیگر استفاده از ماسک جوشکاری قدیمی در آن معمول نیست
  • ماسک جوشکاری اتوماتیک چیست؟
  • انواع ماسک جوشکاری

  • ۱) تیره شونده اتوماتیک
    کلاه ماسک جوشکاری اتوماتیک در ضمن فرایند جوشکاری، نور را تشخیص می دهد و لنزها را مطابق با آن تنظیم می کند. در نتیجه با افزایش این قابلیت کارایی جوشکاری نیز افزایش می یابد و بطور قابل توجهی باعث صرفه جویی در زمان می شود.
    ۲) تغذیه شونده با نور خورشید
    برخی از کلاه های جوشکاری اتوماتیک از باتری های ثابتی بهره می برند که قابل جایگزینی نیستند. در واقع آنها با استفاده از نور خورشید دوباره شارژ می شوند.
    ۳) باتری خور
    کلاه ماسک جوشکاری باتری خور، دارای باتری قابل شارژ و قابل تعویض است. جنس باتری غالبا از لیتیوم است.
    ۴) تیرگی ثابت
    این نوع کلاه ها دارای تیرگی با درجه ثابت هستند. آن ها توانایی تنظیم نسبت به روشنایی قوس های مختلف را ندارند. این کلاه ها برای کار بر روی یک پروژه خاص که فقط از یک نوع ماده استفاده می کند، مناسب هستند.
  • چگونگی عملکرد

  • هنگامی که لنزهای جوشکاری خاموش هستند، کریستال مایع موجود بین فیلترهای پلاریزه، نور را به اندازه ۹۰ درجه می شکنند. در این حالت لنزها تیره به نظر می رسند. این یک ویژگی نهاده شده در کلاه ماسک جوشکاری است که زمانی که لنزهای تیره شونده اتوماتیک از کار می افتند، چشم ها را از نورهای خیلی روشن محافظت می کند.
  • ماسک جوشکاری اتوماتیک چیست؟
  •  بهترین کلاه ماسک اتوماتیک جوشکاری چه ویژگی ای دارد

  • بهترین کلاه ماسک اتوماتیک جوشکاری باید در عرض کم تر از ۰.۱ میلی ثانیه نسبت به نور واکنش نشان دهد . باید بصورت اتوماتیک قوس الکتریکی جوشکاری را تشخیص دهد و باعث شود پنجره آن تیره شود . در این صورت شما می توانید سریع تر کار را انجام دهید و همچنین از چشمان خود محافظت کنید زیرا این تنظیمات بصورت اتوماتیک انجام می شوند.

    کلاه های جوشکاری که دارای پنجره های جانبی هستند نیز بسیار پرکاربرد هستند . پنجره های جانبی ، باعث افزایش زاویه دید کاربر می شوند . گاهی اوقات این پنجره ها را می توان طوری تنظیم کرد که هر منطقه دید را توسط آن ها روشن تر یا تیره تر کرد .

    کلاه های جوشکاری که متناسب با شکل ظاهری سر افراد هستند کاربری راحت تری دارند . این امر باعث می شود کاربر راحت تر بتواند از آن ها استفاده کند . کلاه های جوشکاری باید متناسب برای جوشکاری MIG و TIG باشند .

    باتری های بکار رفته در این کلاه ها باید ماندگاری طولانی مدتی داشته باشند . همچنین ماسک های جوشکاری باید طوری ساخته شوند که گرما ، رطوبت و بخارهای محیط و داخل کلاه را کاهش دهند . وزن کلاه های جوشکاری نیز از جمله فاکتورهایی است که باید به آن دقت شود .

  • در این مقاله طرز کار ماسک جوشکاری اتوماتیک برای شما عزیزان شرح داده شد. از جمله موارد بسیار خطرناک موجود در کارگاه های جوشکاری، دودها، بخارات، فیوم ها و اشعه های حاصل از قوس الکتریکی هستند. این موارد سبب عوارض جبران ناپذیری برای جوشکار می شوند. لذا باید با استفاده از تکنولوژی مناسب نسبت به کنترل این آلاینده ها در محیط کار اقدام کرد.
    ماسک جوشکاری اتوماتیک که به نام کلاه جوشکاری نیز شناخته می‌شود، ابزاری است که از جوشکار در برابر پاشش های جوش و اشعه های حاصل از قوس الکتریکی محافظت می کند. این سیستم حفاظتی با ایجاد یک فاصله بین فیوم های غلیظ متصاعد شده و پرتاب شده ناشی از قوس الکتریکی از کارگر محافظت می‌کند. منظور از فیوم ذرات ریز بازگشتی است که در هنگام جوشکاری متصاعد می‌شوند.

    برای اطلاعات بیشتر و یا خرید این کالا میتوانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید
    ۰۹۱۲۱۷۲۳۰۷۸
    ۰۲۱۶۶۷۳۸۵۹۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *